Företagsinformation

Sunmate-badkläder med solskydd 50+

Sunmate är badkläder och kläder med inbyggd solskyddsfaktor 50+. De har designats och mönsterkonstruerats utifrån våra svenska förhållanden och är noga utprovade på barn och vuxna. De är färgglada, tuffa och bekväma, och även designade med eftertanke. Många av modellerna kan användas av både pojkar och flickor och de kan även modefärgmässigt användas under loppet av många år.

Sunmate uppfattas idag som ”det svenska originalet” eftersom vi var de första som introducerade UV-skyddande badkläder i Sverige. Vi har hållit i design och tillverkning av det svenska varumärket ”Sunmate” sedan 1997, och har därmed lång och bred erfarenhet och kunskap om solskyddsprodukter. Vi arbetar uteslutande efter den australiska standarden AS/NZS 4399:1996. Tygerna är också noga testade för vilka ämnen som ett tyg får innehålla eller inte innehålla, dvs alla tyger i Sunmates produktsortiment är godkänt enligt den internationella Oeko-Tex standarden.

Vi har märkt att medvetenheten om solens påverkan på vår hud har ökat kraftigt och genom ökade volymer har produktionsprocessen effektiviserats. Detta har gjort att vi aldrig har behövt höja våra priser, utan tvärtom i några fall kunnat sänka istället. Detta är vi mycket stolta för.

Sunmate skyddar de känsligaste delarna av kroppen. Med Sunmate kan kostnaden för solkrämer skäras ner till mer än hälften!

Idén

Idén till Sunmate uppkom när Oscar, ett år, skulle ut och resa. Hur skulle han skyddas mot solen utan att behöva smörjas in med kladdig solkräm? Speciella barnkläder och badkläder som täckte hans kropp tillverkades, och dessa solkläder fungerade utmärkt som solskydd. Det visade sig sedan att man i USA, Canada, Australien mfl länder använder den här typen av badkläder både för att skydda sig mot solen och som en livsstil. I Australien använder upp till 80% av alla barn badkläder som solskydd, och dessa solskyddskläder används också flitigt på ön Tasmanien där sommaren likt i Sverige är kort.

Sidinnehåll

Kontakta Sunmate

Sunmate
Parkvägen 4